Ziemowit Szczerek - Cham z kulą w głowie



Ziemowit Szczerek - Cham z kulą w głowie

Nie wiem czego się spodziewałam biorąc książkę do ręki. Na pewno nie tego co otrzymałam. 
Jestem zachwycona. Mimo, że wiem że to dzieło nie na mój rozum i doświadczenie. 
Zabawna irracjonalna satyra ukazująca wady polskiego społeczeństwa daje dużo do myślenia. 

Polska i Polacy zostali przedstawi bez wazeliny i pieszczenia. 
Głóbny bohater jest postacią dość dziwną dla mnie. Ale ma w sobie urok.
Nie umiem Wam tego wytłumaczyć. 

Jeśli ktoś lubi książkę "Zły" Leopolda Tyrmand to tej też nie może przeoczyć. 
.
.
Epicka powieść Ziemowita Szczerka, utrzymana w klimacie kryminału noir.
Posłuchaj, drugiej wojny światowej nie było.
Warszawa nigdy nie została zniszczona, dzisiaj pod łukami triumfalnymi spacerują Polacy, Żydzi i Ukraińcy. Warszawa – Buenos Aires Słowiańszczyzny – swego tanga nikomu nie szczędzi.
Ale teraz, teraz to miasto, które nie przegrało, spływa krwią. Ulica szepcze o Kubie Hieroglifie i spisku tajnych stowarzyszeń. Kolejne trupy bez głów walają się po ulicach, a świat pogrąża się w chaosie.
Kary, słuchaj, to sprawa dla ciebie. Ten ktoś zabija równie dobrze jak ty. I chce z tobą wyrównać rachunki. Kary, ty jesteś bękart, zdrajca i dezerter. Ale jesteś też detektyw, więc rusz tyłek i zajmij się tym. Przestań chlać i wstawaj. Trupy nie będą czekać.
Zbrodnia, namiętność i wojna na wszystkich szczeblach. Kryminał i epicka powieść w jednym. A w tle ulubiony temat pisarza – wielka historia.

Wydawnictwo Znak