Ilona Gołębiewska - Pragnienia




Ilona Gołębiewska - Pragnienia


Premiera 21.10.2020


Ogólnie nie jestem fanką polskich autorów i książek, o czym wielokrotnie Wam pisałam. Ale zdarzają się wyjątki, i jak już mi podpasuje styl danej osoby to nie ma książki, która by mi się nie podobała.


I tak było tym razem. Panią Ilonę bardzo lubię i bardzo cenię.


Serdecznie polecałam Wam cykl Dwór na Lipowym Wzgórzu. Ta seria zajmuje szczególne miejsce na moich półkach.


Pragnienia to nie jest typowy romans. Ona zmusza do myślenia. Zagadnienie utraty bliskiej osoby jest traktowane albo bardzo poważnie, albo bardzo po macoszemu.


Wypadek głównego bohatera został opisany bardzo realistycznie i mną osobiście wstrząsnął. Całość bardzo wzruszająca, przejmująca i dla mnie bardzo smutna. Ale w tle czujemy nadzieję na poprawę.


Pragnienia różnią się od poprzednich książek Pani Ilony. Nie są gorsze. Są inne.


Z lektury tej pozycji wynosimy ważną naukę. Nie można się poddawać, załamywać. Przychodzą gorsze dni i problemy. To zupełnie normalne. Ale zawsze trzeba walczyć o swoje marzenia, o swoich bliskich, o miłość, wiarę, przyjaźń.


Jak w piosence Wojciecha Młynarskiego:

"Jeszcze w zielone gramy, choć życie nam doskwiera

Gramy w nim swoje role, naturszczycy bez suflera

W najróżniejszych sztukach gramy, lecz w tej co się skończy źle

Jeszcze nie, długo nie..."



Wydawnictwo Muza