550 tarta z kurczakiem i warzywami


Jednym z tegorocznych prezentów urodzinowych jakie dostałam była teflonowa forma do tarty od Ewelinki. Wiedziała jak bardzo chciałam mieć taką lepszą. I mi taką sprawiła. 
Wczoraj na obiad zrobiłam swoją pierwszą tartę na słono.
Moja mama nie jest zwolenniczką nowości, a mimo to zjadła swoją porcję i mówiła że bardzo dobre.
Przepraszam Was za brak finalnego zdjęcia. Nie zdążyłam zrobić. 
Od razu po wyjęciu z piekarnika ją rozkroiłam i znikła w ciągu 10 minut.
Wykorzystałam część przepisu Ani Starmach z Pyszne 25 i część z książki kucharskiej. 

Przepis na ciasto:
250 g mąki wsypać do wysokiego naczynia, dodać 125 g zimnego masła, dolać 50 ml wody i jedno żółtko. Mikserem ucierać przez 2-3 minuty. Ciasto uformować w kulę i schować do lodówki na minimum 30 minut.
Po wyjęciu z lodówki ciasto rozwałkować nie bardzo cienko. Wylepić formę (formy teflonowej albo ceramicznej nie trzeba smarować wcześniej tłuszczem, nie wiem jak z innymi), łącznie z brzegami. Zapiekać do 15 minut na złoty kolor w temp 190 stopni C bez termoobiegu.
Wyjąć z piekarnika i zostawić do ostudzenia.

Nadzienie:
Pół dużej cebuli pokroić w piórka. Zeszklić ją na łyżce masła. Dorzucić pokrojone w kostkę filety z kurczaka (ja je wcześniej zamarynowałam w oleju, rozmarynie, majeranku, chili i przyprawie do kurczaka). Smażyć aż kurczak będzie miękki i rumiany. Ściągnąć z patelni.
połowę czerwonej papryki pokroić według uznania i lekko posolić
10 deko ostrego żółtego sera zetrzeć na tarce o grubych oczkach:
Sos do nadzienia:
Do miski wlać ok 200 ml kwaśnej śmietany 18%, wbić jedno jajko, dodać sól, pieprz i przyprawy według uznania. Wymieszać dokładnie całość. Dodać odrobinę startego sera.


Upieczony spód posmarować przecierem pomidorowym (ja użyłam tego domowego), posypać estragonem i oregano (o ile ktoś lubi, ja uwielbiam). Dodać kurczaka, paprykę, jeśli się ma to domową fasolkę szparagową blanszowaną i mrożoną latem. 
Jeśli się lubi można dodać tak jak ja kawałki bardzo słonego sera halloumi
Całość zalać wcześniej przygotowanym sosem:

Całość piec w temp 190 stopni około 30-35 minut. Aż sos się zetnie i widelec po sprawdzeniu będzie suchy. Można podawać z ulubioną surówką. 
SMACZNEGO :)