Adam Michejda - Tajemnica Canaletta



Adam Michejda - Tajemnica Canaletta

Premiera 26.02.2020

Lekka, zabawna wciągająca powieść dla młodzieży. Gdy wydawnictwo zaproponowało mi zrecenzowanie tej książki po spojrzeniu na okładkę byłam na nie. Ale przeczytałam opis i mnie zaintrygował. I to na tyle że zechciałam przeczytać całość.

Za czasów mojej nastoletniej młodości czyli bardzo dawno temu, dość popularny był Pan Samochodzik. To echa Prl-u. W moim domu książki z tej serii były, czytałam je i do tej pory wspominam z dużym sentymentem. Ok. Umówmy się że w mojej rodzinie Pan Samochodzik popularny był, bo w gronie znajomych raczej nie. Ja zawsze miałam słabość do rzeczy retro. 

Tajemnica Canaletta to dla mnie takie wspomnienie dzieciństwa. To drugi tom serii "Pilny na tropie".
Już wiem, że czym prędzej część pierwszą nadrobić muszę. 

W książce oprócz wątku przygodowego zabarwionego kryminalnym tłem, czytelnik uczy się poprzez zabawę historii. I moim zdaniem takie książki trzeba rozsławiać i mówić o nich wszem i wobec. Dzisiejsza młodzież historii uczyć się nie chce i ją ona wręcz nie interesuje. To błąd. 
Tata dziennikarz ma dwóch synów którym chce zaszczepić szacunek i moralne wartości. Uczy ich różnych rzeczy, zabiera w ciekawe interesujące miejsca. Wciąga w swoją pracę. Gdy z Zamku Królewskiego zostaje skradziony słynny obraz Canaletta młodzi wraz z starszymi próbują go odzyskać. W trakcie tego śledztwa jesteśmy świadkami wielu zabawnych, czasami strasznych sytuacji. 
Język, styl, humor autora powoduje że książka to majstersztyk młodzieżowej literatury. 
Polecam zarówno starszym, jak i młodszym czytelnikom. 
Naprawdę Warto !

Oficyna4em