Pączki z serka homogenizowanego


Dziś przychodzę do Was z kolejnymi pączkami.
Tym razem leciutkimi i puszystymi. 
Stanowiącymi fajną alternatywę dla ciężkich drożdżowych pączków.

Zrobione są z serka homogenizowanego, który można dostać w każdym sklepie

Ja osobiście lubię ten z Biedronki bo jest mało wodnisty i idealnie nadaje się do ciasta. Można wykorzystać naturalny i dodać cukier waniliowy lub ekstrakt waniliowy. 
Naturalnego nie było jak byłam na zakupach to kupiłam waniliowy, który też się świetnie nadaje. 

Są różne przepisy, przeważnie z serkami o wadze do 300 g.
Dla mojej dużej rodziny tych pączków z takiej małej proporcji wychodziło za mało.

Z serka o wadze 400 g wychodzi idealnie około 25 pączków większych, i nawet 40 mniejszych.  Zależy czy nakładamy łyżką obiadową czy łyżeczka do herbaty. 

Do tej pory miksowałam to ciasto mikserem, dziś z rozpędu wymieszałam szpatułką i wyszło tak samo dobre. Żadnej różnicy

Do miski wrzucamy 400 g serka homogenizowanego, 3 duże jajka, 2-3 łyżki cukru pudru, 1 czubatą łyżeczkę proszku do pieczenia, 1 chlust wódki lub spirytusu oraz szczyptę soli.
Mieszamy.
Dodajemy jedną przesianą szklankę mąki. Mieszamy,
Dodajemy drugą przesianą szklankę mąki. 
I teraz w zależności jak mokry był serek i jakie były jajka zostawiamy ciasto, albo jeszcze podsypujemy mąką na oko, żeby ciasto było zwarte i dało ładnie nakładać się łyżką. 

Rozgrzewamy olej ze smalcem.
Przygotowujemy sobie miseczkę z olejem rzepakowym, w którym będziemy moczyć łyżkę, aby ciasto ładnie odchodziło i się nie kleiło do niej.

Niech Was ręka boska broni, żeby do tego celu używać wody. Ja wiem, że czasami przychodzi zaćmienie, ale potem skutki są okropne. 
Wolę napisać. Jeśli nie chcecie poparzeń, to tylko olej w miseczce. 

Jak olej się rozgrzeje to nakładamy łyżką ciasto. I smażymy na złoto z obu stron.
Odsączamy ciasto z nadmiaru tłuszcz, kładąc je na talerzu wyłożonym ręcznikiem papierowym.

Jak pączki trochę przestygną to posypujemy je cukrem pudrem!

To wszystko. 
Szybkie i smaczne pączusie gotowe

Smacznego !!!