R.J. Palacio Biały ptak



R.J. Palacio - Biały ptak


Premiera 16.09.2020


Piękna oprawa książki sprawiła, że gdy tylko otrzymałam ją od kuriera natychmiast do niej usiadłam.

Już w zapowiedziach opis prasowy przykuł bardzo moją uwagę. Bałam się, że oczekiwania znów nie sprostają rzeczywistości.

Na szczeście bardzo się myliłam.


Dawno żadna książka tak bardzo mi się nie spodobała, nie dała tyle do myślenia, nie uwiodła mnie swoim przekazem.

Tej się to udało.


Biały ptak jest lekturą iście wyjątkową.

Autorki nie znam, dla mnie to było nasze pierwsze spotkanie.


Sposób przedstawienia trudnej opowieści w formie komiksu bardzo mi odpowiada. To coś innego i bardzo świeżego.

Całość dzieli się na dwie części. W pierwszej młody chłopiec pisze wypracowanie traktujące o swojej babci. W drugiej natomiast oczami tejże babci widzimy akcję toczącą się podczas II wojny światowej.


Lektura dla mnie trudna i emocjonująca, bo dotyka tematyki którą raczej w literaturze omijam.


Polecam z całego serca !



Wydawnictwo Albatros