Aleksandra Boćkowska - Księżyc z Peweksu. O luksusie w PRL




Aleksandra Boćkowska - Księżyc z Peweksu. O luksusie w PRL


Kolejny świetny reportaż wydany pod skrzydłami Wydawnictwa Czarne.


Ja tę książkę zaczęłam czytać na Legimi, i po pierwszym rozdziale od razu ją zamówiłam aby dokończyć w papierze.

Wczoraj w nocy skończyłam i dziś zasiadam do moich wrażeń.


Po pierwsze jak wiecie temat mnie bardzo ciekawi i wszystko co się o PRL pojawia to kupuję, czytam i zbieram.


Książka została podzielona na kilka rozdziałów. Każdy z nich traktuje nie tylko o innym rodzaju luksusu, ale również przenosi nas do innego regionu Polski.


Zaczynamy nad morzem, a autorka nie zapomina również o Podhalu.


Całość bardzo zajmująca, ale miejscami bardzo smutna i zmuszająca do refleksji. Po raz kolejny powtarzam że PRL to był czas wielu absurdów, ale też wielu dramatów ludzkich. Pani Aleksandra równoważy te informacje i dawkuje nam trochę tego i trochę tego.


W książce znajduje się wiele zdjęć, które dla mnie osobiście są nowością i nie widziałam ich wcześniej.


Luksus w PRL nie był jednoznaczny. Miał wiele imion i odcieni. Z tej lektury poznajemy niektóre z nich. Bo nie sposób w jednej pozycji przytoczyć wszystkiego.


Ja osobiście polecam.


Wydawnictwo Czarne