858 ==> wielkanocne śledzie po japońsku



Gdy byłam mała moja babcia co roku na Wielkanoc robiła te śledzie. 
Później nauczyła je robić mnie. I teraz gdy, niestety, jej już nie ma z nami, ten smak i wspomnienia jej wspaniałej kuchni, i smaku, którego mnie nauczyła, są ciągle żywe wśród nas.


Potrzebujemy:
-  12 filetów śledziowych w oleju.
- 6 jajek ugotowanych na twardo.
- słoik majonezu Winiary albo Roleski 
- 2 łyżeczki słodkiej papryki

Ugotowane:
- 5 marchewek
- 1 średnia pietruszka
- 1 średni seler
- 4 ziemniaki

- starte ogórki kiszone (według uznania) - ja daję dużo
- starte 1 twarde jabłko 
- 2 łyżeczki ostrej  musztardy
- 1 puszka groszku cukrowego
- sól, pieprz


Warzywa kroimy w kostkę, dodajemy groszek, ogórek kiszony, jabłko.
4 jajka kroimy w kostkę i dodajemy do warzyw.
2 jajka kroimy w plastry i odkładamy do przybrania.
Sałatkę mieszamy dodając sól, pieprz, musztardę, majonez. 

Na dużym półmisku z filetów śledziowych formujemy łódeczki, napełniamy je sałatką. 
I tak robimy jeden obok drugiego, napełniając cały talerz.
Przybieramy plasterkiem ugotowanego jajka na twardo, posypujemy solą oraz słodką papryką.
Wkładamy do lodówki na 3 godziny, aby smaki się przegryzły.

SMACZNEGO !!!