Richard Schwartz - Pierwszy róg

"Pierwszy Róg" Richarda Schwartz to pierwszy tom serii Tajemnica Askiru. 
W tym momencie na rynku premierę miał trzeci tom cyklu.
Z fantasy mam tak że lubię je czytać, ale fantazja niektórych autorów jest tak wielka, że dla mnie aż niezrozumiała i odpychająca. 
Tutaj wszystko było na swoim miejscu. Nie czułam się znudzona, zniechęcona ani co najważniejsze zniesmaczona.
Historia Havalda i Leandry wciągneła mnie od pierwszych stron. 
Rozmach tej powieści przypomina mi trochę Opowieści z Narnii co jest wielkim plusem.
Autor nie bał się połączyć ze sobą wątków z pozoru niepasujących do niczego. 
Z jednej strony prostota, bo akcja rozgrywa się w karczmie i jej okolicach. Niby nic, bo jak można tylko na takiej podstawie stworzyć prawie 500 stron fascynującej lektury?
A jednak Richardowi się to udało. 
Każdy z bohaterów jest wyjątkowy. Bardzo mocno rozpisane charakterystyki dają mi poczucie pełnej realności postaci. Tak jakbym każdego z nich znała od zawsze. 
Jestem bardzo zadowolona. I już nie mogę się doczekać aż przeczytam kolejne części.
Mam nadzieję że będą tak samo dobre.
Dziękuję Wydawnictwu Initium za książkę. 

Tutaj przeczytacie fragment powieści: http://bit.ly/PierwszyRog-fragment